Meny
Tilbake
Artikkelbilde
shadow shadow
17.01.2018 10:39 - oppdatert 18.01.2018 10:49

BoligPartner med 29 lag til StafettBirken

- Dette er årets høydepunkt hvor kolleager fra over 50 kontorer kommer sammen til en dag med aktivitet og mye moro!

BoligPartner stilte for første gang til start i Stafettbirken i 2017. Det ble en såpass stor suksess at det aldri var noen tvil om å stille også i 2018. Opplevelsen var faktisk så god at de denne gangen stiller med hele 29 lag og, og over 130 ansatte blir å finne på Birkebeiner stadion denne dagen.

Alle ansatte skal riktignok ikke befinne seg i skisporet. Noen er en del av en heiagjeng og andre skal sørge for at utøverne får i seg mat og drikke når de krysser målstreken. For BoligPartner handler det nemlig om den sosiale dimensjonen StafettBirken tilbyr.

-Dette er årets høydepunkt hvor kolleger fra våre over 50 kontorer i hele Norge kommer sammen til en dag med mye aktivitet og god stemning. Det fine med StafettBirken er at det er lavterskel, hvor det er rom for alle uavhengig av hvor god du er eller hvilke ambisjoner du har, sier kommunikasjonsrådgiver i BoligPartner, Tommy Kristiansen.

Rundt halvparten av lagene som stiller med BoligPartner-logo på trøyen kommer fra bedriftens hovedkontor på Hamar. Resten av lagene kommer fra blant annet Jessheim, Trondheim og Bryne – i tillegg til tre leverandørlag fra Moss, Kaupanger og Sandnes. Disse utgjøres for øvrig av trekonstruksjonskjeden Jatak og ventilasjonsleverandøren Systemair.

-Vi som holder dette i trådene internt må si vi er imponert over den viljen og innsatsen de ulike kontorene legger i StafettBirken. Første påmelding kom fem minutter etter vi sendte ut en mail om at vi også i år skulle delta. Andre påmelding kom en time senere fra den andre siden av Norge. Det viser at StafettBirken appellerer til svært mange, sier Tommy Kristiansen.

Tommy kan fortelle at rammene rundt StafettBirken er perfekt for en annerledes sosial opplevelse, hvor det ikke minst muliggjør å ta med seg et større antall medarbeidere. Han utfordrer også andre bedrifter til å delta.

-Til de som sitter på gjerdet kan jeg si: Meld dere på! Det blir en dag dere kommer til å snakke om i lunsjpausen i lang tid fremover. Dette knytter bedriften sammen.

 

Kommunikasjonsrådgiver Tommy Kristiansens fem tips til å øke deltakelsen.

  1. Gjør mest mulig ut av det. Arranger afterski, bestill egne drakter, lei bålpanne og høyballer, ha en intern premieutdeling. Vær kreativ og skap god stemning gjennom hele dagen!
  2. Lavterskel. La de ansatte delta på sine premisser, administrer logistikken og sørg for å kommuniser all praktisk informasjon som bussavganger, deadlines etc. Gjør det så lett som mulig å melde seg på.
  3. Informer godt og i god tid. Ved siden av å informere om det formelle har vi hatt god erfaring med å lage saker om selve dagen. For eksempel hvor mange som hittil er påmeldt, hva de påmeldte ser frem til, og ikke minst – om alt som skal skje. Start prosessen så tidlig som mulig og informer regelmessig!
  4. Involver samarbeidspartnere. En slik dag er en god måte å bli kjent med leverandører og andre samarbeidspartnere på – i en annen situasjon enn den typiske arbeidsdagen.
  5. Ha det gøy! Den beste måten for å øke deltakelsen er å gjennomføre denne dagen så godt som mulig. Jo morsommere dag, jo flere vil melde seg på neste år.

Hvorfor stiller BoligPartner med så mange lag?

boligpartner

load articles
Generalsponsor:
Webkamera
Webkamera