Nyheter

En kreativ studentgjeng bistår Birken

HINN - studenter 14.10.2019

Tekst og foto: Birken

Hvordan forsterke totalopplevelsen av arrangementet og av Åmot som vertskommune?  

Studenter ved Høgskolen Innlandet avdeling Rena, har i en periode jobbet med Birken som case i faget Innovasjon og Entreprenørskap.

Oppgaven studentene har jobbet med er: "Førsteinntrykket for deltakerne ved ankomst Rena og i perioden før start er viktig for en positiv totalopplevelse av arrangementet og av Åmot som vertskommune. Hvordan kan dette forsterkes?"

Birken AS er Norges største mosjonsarrangør med sine nesten 35.000 deltakere. Selskapet gjennomfører årlig tre store mosjonsfestivaler, hvorav to av dem har start på Rena – Birkebeinerrennet i mars og Birkebeinerrittet i august.

Mange gode ideer med konkrete tiltak ble presentert:

BirkenOddsen - samarbeid med Norsk Tipping, BirkenApp som inneholder treningsprogram for ulike målgrupper, Birkenrullen - wrapmåltid, musikkfestival med god mat og godt drikke for å trekke lokalbefolkning og frivillige, Birken Kickstart dagen før arrangement, kjente ambassadører, lær av RørosMartn, lokale og eksterne samarbeidspartnere må mer på banen mtp omdømme og felles opplevelser.

Vi takker for en super dag med inspirasjon og mange gode tiltak som vi skal jobbe videre med for å styrke totalopplevelsen til Birkens deltagere.

Kopier URL
Koblingen er kopiert til utklippstavlen
Del på facebook
Til toppen