Ledig stilling i Birken
Birken AS er en av Norges mest kjente og største arrangører av idrettsarrangementer, inkludert Birkebeinerrennet, Birkebeinerrittet og Birkebeinerløpet. Vi er dedikert til å fremme idrettsglede og folkehelse gjennom våre arrangementer, og vi søker nå en ny markeds- og kommunikasjonsansvarlig i 100 % stilling til vårt team. Etter noen tøffe år med pandemi er vi på offensiven igjen og opplever betydelig vekst i våre arrangement.
Birken er en ideell organisasjon hvor overskuddet i sin helhet går tilbake til idretten i regionen. Arrangementene gjennomføres med stor grad av frivillighet og dugnad. En dyktig og erfaren kjernestab med ansatte skaper sammen med flere tusen frivillige gode opplevelser for deltakere fra inn- og utland.
For å få til dette så jobber vi etter våre verdier som er glede, stolthet og fellesskap!
Nå ser vi etter en fremoverlent, engasjert og offensiv person som skal ha ansvar for å videreutvikle vår kommunikasjon og merkevareutvikling framover!
For å trives i denne rollen må du være utadvendt, beherske nettverksbygging, være fleksibel, ha et digitalt hode, være målbevisst og ikke minst ha et hjerte for Birkens formål og våre arrangement.
Arbeidsoppgaver:
- Operativt ansvar for sosiale medier, nettsider og nyhetsbrev
- Produsere innhold som video, bilder og tekst til ulike plattformer
- Planlegge og gjennomføre kampanjer i samarbeid med byrå
- Ansvar for utarbeidelse av markedsstrategi og planer sammen med partner- og salgsansvarlig og daglig leder
- Samarbeide med ambassadører, sponsorer og partnere
- Overvåke og tolke markedsdata for å tilpasse tiltak
- Kommunisere tett med deltakere og partnere
- Bistå med medie- og pressearbeid
- Representere Birken på relevante arenaer
- Budsjettansvar
- Holde seg oppdatert på trender innen digital markedsføring
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning innen markedsføring, kommunikasjon eller lignende.
- Erfaring innen markedsføring og kommunikasjon, gjerne fra idretts- eller arrangementsbransjen.
- God erfaring med innholdsproduksjon og kanalansvar på sosiale medier
- Sterke skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner på norsk og engelsk.
- God kjennskap til digitale verktøy og plattformer, med spesielt fokus på sosiale medier
- Forståelse for kundereisen og arbeid med målgrupper
- Kreativ, initiativrik og resultatorientert.
- Inneha bestillerkompetanse av varer og tjenester innen markedsarbeidet
- Evne til å arbeide selvstendig og i team.
Vi tilbyr:
- En spennende og variert arbeidshverdag i et dynamisk og engasjert team
- Muligheten til å jobbe med noen av Norges mest kjente idrettsarrangementer
- Stor frihet innenfor ditt ansvarsområde og mulighet til å påvirke din egen arbeidsplass
- Konkurransedyktige betingelser og gode utviklingsmuligheter.
For stillingen gjelder:
- Arbeidssted Lillehammer og/eller Rena. Noe reisevirksomhet må påregnes.
- Stillingen rapporterer til daglig leder.
- Lønn, forsikringsordninger og pensjonsordninger etter avtale.
- Tiltredelse snarest mulig etter nærmere avtale.
Søknadsfrist: 08.09.2024